چهارمین پویش بذرکاری و نهالکاری بانوان در بردسکن

به مناسبت هفته زن و گرامیداشت مقام مادر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) پویش بذکاری ونهالکاری با حضور جمعی از بانوان همیار طبیعت و بانوان بسیجی حوزه آبخیز کبودان  شهرستان بردسکن برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن گفت: پویش بذرکاری و نهالکاری با شعار ایران سرسبز، ایران قوی از آذرماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شده و در شهرستان بردسکن نیز این پویش بزرگ برای گروه‌های هدف مختلف در حال انجام است.

محمدرضا اقبالی گفت: پویش زنان، چهارمین پویش نهالکاری و بذرکاری در سطح شهرستان بوده که برای جامعه بزرگ بانوان درنظر گرفته شده است.

وی گفت: در حال حاضر زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال شهرستان و تربیت کننده نسل آینده، مدیر خانواده نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در کلیه فعالیت‌های حفاظتی و مشارکتی عرصه‌های منابع طبیعی داشته و دارند.

اقبالی گفت: با توجه به گستردگی عرصه‌های منابع طبیعی و لزوم  جلب و جذب مشارکت همه اقشار جامعه، آموزش زنان درخصوص مفاهیم و مباحث و دغدغه‌های منابع طبیعی نقش بسیار چشمگیری در افزایش مشارکت خانواده‌ها دارد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن  نقش بانوان را مهم ارزبابی کرد و گفت: آموزش کودکان از بدو تولد در خانواده شروع شده و تا بزرگسالی ادامه دارد و اجرای این پویش با حضور فعال بانوان، تاثیر زیادی در آموزش و ترویج زنان و آگاه سازی آن‌ها نسبت به مسائل منابع طبیعی دارد.

در این پویش تعداد ۴۰ نفر از بانوان شهرستان حضور داشتند که مساحت ۳ هکتار از منطقه تنگل بید با بذر و نهال بنه و بادامشک جنگل کاری شد.

منطقه مذکور در حوزه آبخیز کبودان قرار دارد و سال‌های قبل نیز با مشارکت اهالی و همیاران طبیعت جنگل کاری شده  است.

 

انتهای پیام// و. ت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.